Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Головін М$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11
|
1. |
Головін М. Б. Автоматизація навчання програмуванню в контексті конструювання ієрархічних програмних структур [Електронний ресурс] / М. Б. Головін, О. І. Сомик // Інформаційні технології в освіті. - 2011. - Вип. 10. - С. 58-63. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itvo_2011_10_9 Описано дослідження та програмні розробки у області застосування графів у процесі навчання та на етапі перевірки знань шляхом тестування. Описано підходи до створення ефективного тестового програмного засобу, що оперує завданнями, котрі передбачають конструювання ієрархічних структур. Приведено опис нового авторського автентичного програмного продукту, котрий є прототипом, що реалізує інноваційні ідеї використання графів під час тестування учнів та загалом реалізує підтримку роботи з ієрархічними конструкціями.
| 2. |
Головін М. Б. Дослідження закономірностей формування пізнавальних понятійних схем ієрархічного типу методами статистики [Електронний ресурс] / М. Б. Головін, Н. М. Головіна // Психологічні перспективи. - 2015. - Вип. 26. - С. 61-72. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2015_26_8 Проведено статистичні дослідження часових закономірностей формування структури знань ієрархічного типу у великих груп студентів. Упроваджувалась ідея покращання ефективності навчання завдяки застосуванню завдань на конструювання понятійних схем ієрархічного типу. Розроблено оригінальну тренінгову програму для автоматизації навчальних дій та для експериментальних досліджень цього процесу. Під час дослідження аналізувалися розподіли часу, витраченого студентами на побудову понятійних ієрархій. Показано, що ці розподіли добре апроксимуються сумою нормальних кривих, що зміщені одна відносно одної за шкалою часу. Кожен окремий нормальний контур являв собою окремий рівень сформованості понятійних схем. У кожній наступній спробі виконання завдання експериментальний розподіл змінював свою форму. Показано, що процес формування знань великими групами студентів може бути представлений через оригінальний механізм "перекачки" площ від нормальних контурів довготривалого виконання до контурів швидкісного виконання завдань. Саме цей механізм пояснює зміну форми експериментального розподілу. Для інтегральних оцінок у тенденціях зміни форми контурів розподілів часу, що його студенти витратили на побудову понятійних ієрархій, використано модифікований статистичний метод моментів. Оригінальність підходу полягала в тому, що, на відміну від стандартного методу моментів, пропонувалося розглядати не окремі інтегральні характеристики, а їх залежності від номера спроби. Досліджено трансформації форми експериментального розподілу від спроби виконання завдання через залежності від номера спроби: центра ваги розподілу, його дисперсії, асиметрії та гостровершинності. Запропоновано математичну апроксимацію процесу зміни положення центра ваги розподілу. Показано, що тенденція трансформації експериментального контуру розподілу така: центр ваги розподілу плавною кривою рухається в бік швидкісного виконання завдань, дисперсія зменшується, форма розподілу наближається до нормальної. Нормальна форма експериментального розподілу вказує на завершення процесу формування структури знань.
| 3. |
Сомик О. І. Адаптивні семантичні моделі представлення та контролю знань [Електронний ресурс] / О. І. Сомик, М. Б. Головін // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. - 2011. - № 5(2). - С. 35-38. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vejpte_2011_5(2)__10 Приведено дослідження моделей представлення знань, котрі здатні на структурному рівні організувати предметну область шляхом побудови зв'язаних понятійних одиниць (семантичних мереж). Розглянуто практичне використання семантичних мереж для навчання та контролю знань.
| 4. |
Головін М. Б. Формування знань з інформатики в процесі конструювання ієрархічних схем та статистичний аналіз цих навчальних дій [Електронний ресурс] / М. Б. Головін // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 2 : Комп'ютерно-орієнтовані системи навчання. - 2015. - № 16. - С. 20-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_2_2015_16_7
| 5. |
Головін М. Б. Модельний розгляд пізнавальних процесів, супутніх навчальному програмуванню [Електронний ресурс] / М. Б. Головін, Н. А. Головіна, Н. М. Головіна // Психологічні перспективи. - 2018. - Вип. 31. - С. 57-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Ppst_2018_31_7 Розглянуто авторську оригінальну психологічну модель ментальних пізнавальних процесів, що забезпечують навчальне програмування. Уявлення про програму, що формуютьсяв процесі навчальних дій, поданоу вигляді ієрархічної структури. Вона розростається невеликими, логічно завершеними фрагментами. Модельний механізм формування цієї структури в процесі навчання окреслено лаконічною схемою, у якій задіяно три циклічні процеси. Їх ментальний механізм пояснено термінами формальної логіки. Представлена модель формування знань є універсальною. Вона може бути платформою для розробки методик навчання в будь-якій галузі знань. Навчальне програмування вибрано для ілюстрації моделі, тому що ця сфера знань має витончену ієрархічну структуру, елементи якої є кроками алгоритму, що можуть бути швидко перевіреніна дієздатність. У цьому проявляється спорідненість цих пізнавальних схем із когнітивними картами. Це особливо добре помітно під час моделювання фізичних процесів, що мають візуальний складник свого розвитку на екрані. Саме тому приклади з програмування простих фізичних процесів розглянуто в цій роботі. Цікаві ментальні процеси, що супроводжують ускладнення програми в процесі її написання, тобто переходи від простішої до складнішої моделі фізичного процесу. Програмний фрагмент, у якому уособлюється ускладнення моделі фізичного процесу, логічно завершений. Він може бути охоплений полем уваги та усвідомлений. На прикладі ускладнення моделі фізичного процесу розглянуто механізми ускладнення структури уявлень про програму.
| 6. |
Головін М. Б. Специфіка навчальних дій, що містять комп’ютерне моделювання фізичних процесів [Електронний ресурс] / М. Б. Головін, Н. А. Головіна // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. - 2018. - № 32. - С. 10-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Kitonv_2018_32_4
| 7. |
Головін М. Б. Вивчення інформатики в контексті конструювання понятійних ієрархічних структур [Електронний ресурс] / М. Б. Головін, О. І. Сомик // Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія : Математичне моделювання. Інформаційні технології. Автоматизовані системи управління. - 2011. - № 977, Вип. 17. - С. 127-134. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VKhIMAM_2011_977_17_14
| 8. |
Головін М. Б. Метод моментів як інструмент комп’ютерної діагностики навчальної діяльності (на прикладі вивчення програмування) [Електронний ресурс] / М. Б. Головін, Н. М. Головіна, Д. М. Гузачов, Н. А. Головіна // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. - 2020. - № 38. - С. 67-78. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2020_38_12
| 9. |
Головіна Н. А. Аплікації з комп’ютерної фізики мовою Visual Python на прикладі моделювання силової взаємодії [Електронний ресурс] / Н. А. Головіна, М. Б. Головін, А. А. Федонюк // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. - 2020. - № 40. - С. 16-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2020_40_5
| 10. |
Головін М. Б. Захист інформації стеганографічним способом мовою Python засобами графічної бібліотеки Pillow [Електронний ресурс] / М. Б. Головін, Н. А. Головіна, С. М. Яцюк, Ю.В. Сачук // Комп'ютерно-інтегровані технології: освіта, наука, виробництво. - 2020. - № 40. - С. 110-115. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/kint_2020_40_19
| 11. |
Головін М. Навчальний приклад маскування інформації в акустичному сигналі [Електронний ресурс] / М. Головін, Н. Головіна // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. - 2021. - Вип. 2. - С. 203-210. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nzbdpu_2021_2_22
|
|
|